How Can We Help?

Störningar

Navigering:

Föreningens rutiner för hantering av störningar:

  1. Identifiera var störningen kommer från. Detta görs av den som upplever störningen.
    OBS: Eftersom fastigheten är lyhörd kan det vara svårt att avgöra var det kommer från.
  2. Knacka på och prata med den/de som stör. Om du inte vill säga till själv, fråga en granne om hjälp. Vid akuta fall, kontakta Störningsjouren eller vid extrema fall ring Polisen.
  3. Om det efter upprepade försök inte går att få kontakt med den/de som stör, eller om det upprepas, rapportera störningen skriftligen till styrelsen. Använd störningsjournalen om finns att skriva ut på hemsidan eller be att få en utskrift från styrelsen.
  1. Styrelsen pratar med den/de som stör och ger en tillsägelse.
  2. Störningen bevakas. Meddela styrelsen om störningen fortsätter, genom en ny störningsjournal.
  3. Om störningen fortsätter: Beroende på omständigheterna kan det bli en till tillsägelse eller så går styrelsen vidare med ärendet till sociala myndigheten för uppsägning.

Mer information:

Table of Contents