How Can We Help?
Störningar
Föreningens rutiner för hantering av störningar:
- Identifiera var störningen kommer från. Detta görs av den som upplever störningen.
OBS: Eftersom fastigheten är lyhörd kan det vara svårt att avgöra var det kommer från. - Knacka på och prata med den/de som stör. Om du inte vill säga till själv, fråga en granne om hjälp. Vid akuta fall, kontakta Störningsjouren eller vid extrema fall ring Polisen.
- Om det efter upprepade försök inte går att få kontakt med den/de som stör, eller om det upprepas, rapportera störningen skriftligen till styrelsen. Använd störningsjournalen om finns att skriva ut på hemsidan eller be att få en utskrift från styrelsen.
- Styrelsen pratar med den/de som stör och ger en tillsägelse.
- Störningen bevakas. Meddela styrelsen om störningen fortsätter, genom en ny störningsjournal.
- Om störningen fortsätter: Beroende på omständigheterna kan det bli en till tillsägelse eller så går styrelsen vidare med ärendet till sociala myndigheten för uppsägning.
Mer information: