How Can We Help?
-
Andrahandsuthyrning
-
Faciliteter
-
Fastigheten
-
Felanmälan
- Ekonomiska frågor så som tex - Hyreskontrakt - Fakturor/avier
- Fel i fastigheten, t.ex. El, värme, avlopp, vatten
- Fel i lägenheten så som tex Persienner, Fönster, Vitvaror, El-uttag
- Hissen
- Namnskylt på lägenhetsdörr
- Nycklar, porttelefon
- Saker som länge stått i gemensamma utrymmen
- Sandning, snöskottning, städning
- Störningar
- Trasiga fönsterrutor eller andra skador i gemensamma lokaler
- TV, Bredband
- Tvättstuga, Gym
-
Flytt
-
Förvaltning
Ansökan om andrahandsuthyrning
OBS! Det är viktigt att skicka in ansökan i god tid då styrelsen har styrelsemöte en gång i månaden.
1. Läs igenom föreningens dokument ”Policy för andrahandsuthyrning”
2. Följ instruktionerna från NABO om att ”Ansöka om uthyrning i andrahand”.
3. Om ansökan blir godkänd av styrelsen: Skriv ett hyresavtal mellan dig och hyresgästen. Exempel på mall för hyresavtal finns på hemsidan http://kungen3.se . Avtalsmallar finns också att köpa i bokhandeln.
4. Lämna en kopia av underskrivet hyresavtal i styrelsens brevlåda vid entrén. Styrelsen registrerar då andrahandsuthyrningen hos Nabo.
5. Andrahandsuthyrningen kan starta
6. I god tid innan den godkända tiden går ut, förbered att ansöka om ytterligare tid (om det tillåts enligt föreningens policy, se tabellen ovan) eller förbered på att avsluta uthyrningen.